Magyar horgász DVD felhozatal...



Érdekes a magyar horgász DVD felhozatal… Mást se hallunk a tv-ből, csak hogy válság van, és hogy fájni fog. Szerény meglátásom szerint tényleg fájna, ha a DVD-ken szereplő tippeket, csalikat és felszereléseket a horgásztársadalom minden tagja véresen komolyan venné.

10 kg Sensas 3000 etetőanyag 15100 forint MasterCarddal… Platós IFA sofőrrel (annyi felszerelés horgászhelyre juttatásához) 45000 forint MasterCarddal, de az élmény megfizethetetlen?! Számomra tényleg az…
Elképzelni se tudom, mi lenne szegény horgásztársunkkal, ha nem a saját kis medencéjében kéne bemutatni egy matchbotos felszerelés súlyozását. Bár teljesen megértem, én a jakuzziban szoktam egy pohár pezsgővel a kezemben. Azonban ez valójában csak pénz kérdése, ellenben azzal, hogy a film első 5 percében feltűnik egy fúrógép! Első gondolatom az volt, hogy na jó, bevágtak egy Practiker reklámot, de nem… Horgászunk nem szeretné megerőltetni két kis kezét, amit megértek, hiszen izomlázzal nehéz horgászni. De könyörgöm, fúrógép?! A következő filmben feltűnik majd Stahl Judit egy turmixgéppel???

Elfelejtve az elektromos kütyüt, máris pofáncsap a következő meglepetés... „Tegyünk az etetőanyagba FŐŐŐŐDET!” De ne ám kézzel vakartat, csakis jó minőségű zacskósat! Nem is tudom mitől jobb a bolti a tó természetes környezetében található földnél… Amúgy eltelt már 2 óra a kipakolással és az etetőanyagos barkácsolással, de a botokhoz még nem nyúltunk…
Semmi gond, a vágás mindent megold, mivel a következő pillanatban máris kényelmesen elhelyezkedve ül horgászunk, kezében a beállított, felcsalizott bottal.

2009 március havában....

Magyar horgász DVD felhozatal...


Jól, látod - engem is

Jól, látod - engem is irritálnak azok a filmek, ahol már idegesítően sok a marketing fogás. Hiába ügyes a horgász, ne akarjaon megdumálni, hogy 20.000- ből lehet csak kihozni egy pecát, vagy csak az a bizonyos órsó márka a tuti. Más - haverokkal csak mosolygunk, mikor beindul a "vegyi konszern" - legyen szó etetőanyag készítéséről, vagy bojli előállításról. Pedíg a rendező ügyes, szólhatna a megrendelőnek, - kicsit több vizet, tájat, akciót szívesebben látna a nagyérdemű. A mai filmek erősen reklámízűek. Sajnos így van ez az újságokkal is, korábban úgy kedveltem a Sporthorgászt, most ???? - reklám-reklám hátán, pöttyet idegesít...

Én úgy vélem egy

Én úgy vélem egy újszülöttnek minden vicc új !
Tehát a vegyi konszern elérte célját ! A termék reklámja megvolt !
A halfogáshoz elsősorban hal kell(ene).
Az irrigáló filmekre nem is volna szükség (a felhajtásra sem)

Egy érdekes beszélgetés

Egy érdekes beszélgetés részletét idézném most mely egy másik horgászportálon zajlott le. a téma a ponty és horgászata volt.
Nagyon jó !

Kedves Nyika Sándor !

A bojlisok közül nem is az olyan kreatív és tisztességes művészekkel van a baj, akik a bojlis versenyeken vesznek részt. Azok előtt megemelem a kalapomat, hiszen sok esetben a teljesítmény mögött hatalmas tárgyi tudás és innovációk (és legfőképpen tisztességre törekvés) vannak.

Nézzük csak meg, hogy a bojlis technika miáltal is lett nagy?

A horgászbot és kiegészítő gyártók évtizedekig az átlag fenekező horgászon aki 8-9 évig használt egy fenekező botpárt, és 25-30 kg kukoricát használt fel évente, nem kerestek hidegvízre valót sem. Aztán jöttek a kitalálós innovátorok, akik kidolgozták az okosságokat és a tudományt hozzá. Kiderült, hogy lehetséges olyan módszert létrehozni, amivel a pontyokat „ön megsemmisítő létörvénybe” (úgynevezett stoff-ba (ógörög mitológiai fogalom) lehet kergetni. Ezt felismerve, erkölcsi módszerekkel pl. C&R az okozott kárt minimalizálni kellett.
Ez persze nem oldotta meg a drasztikus foszfortúlterhelés problémáját… A bojlis horgásznak a bértavon ezért is kell sokkal többet fizetnie. A horgászipar pedig rátelepedett erre, tele van vele az újság. Mára a régi olcsó fenekező horgász átpozícionálva trendi fejőstehén lett, aki egy komplett nyaralás árát is hajlandó, önként és dalolva áttolni a BOJLI Művek kasszájába.

Minden horgászmódszer árát hosszú távon nem a szerszámok, hanem az üzemanyag (csali, vagyis a bojli) határozza meg. Ez pedig mivel a természet evolúciós csúcsteljesítményével, az élő organikus és nem vízszennyező kagylóval próbál „csinált módon” versenybe szállni, ezért ezt csak hatalmas költséggel tudja. A fehérje drága, a molekulákat újra kivonni a természetből szintén sokba kerül. Ebből a szempontból az aromák szinte részlet kérdésnek tűnnek.

Hogy a módszer durva –e vagy sem szinte részlet kérdés. Viszont az már nem, hogy az ehhez a témához csapódó terepjárós újgazdagok miként viselkednek. A területet, ameddig a szem ellát kisajátítják, mivel a méregdrága etetőanyag beetetése után úgy tekintenek a vízre, mintha megvásárolták volna a vizet is vele. Engem, pergető horgászt például nem egyszer kispuskával próbáltak meglőni, még szerencse, hogy a fémlemez csónakom felfogta a lövedékeket.

Az újgazdag gazemberek többnyire úgy vélekednek, hogy pénz révén a természet ismeretét nélkülözve mások okosságát megvásárolva leigázhatják a természetet. Az itt és most az úr, nem törődnek a természet visszacsapó válaszával, mert addigra beülnek a terepjáróikba és tovarobognak… Hol érdekli addigra őket az okozott következmények?

Kétség kívül ha magadból indulsz ki, akkor jóravaló dolgok sülnének ki a bojli témából, de tudod ez olyan mint ,amikor Bulgakov, Mester és Margarita-jában a megfeszítendőre mindenki Barabást kiált egyénileg, de mégis Jézus hallatszik.

Kedves Titanka!

Már megint az a fránya általánosítás... :) Már megint az a fránya negatív előítélet... :))
Aki újgazdag, az okvetlenül kőbunkó is? Én csak egy mezei "panelproli" vagyok, némi paraszti (értsd, mint dolgos földműves) okítással is nyakon öntve, tehát nem lenne érdekem bárkit is védeni, de mégis megteszem.
Nagyon sok embert ismerek, ki kőgazdag, ám igenis tud viselkedni, helyén tudja kezelni vagyonát, s tud véle nem hivalkodni.
Hidd el, ha valaki "arrogánsbunkógazdag", az az élet minden területén az, nem csak a horgászok közt. Elég körülnézni az utakon... :(( Vagy bármerre másfelé... :(

A felszerelésigényről.
A horgászat hobbi. Passzió. Szórakozás. Mint ilyenbe, mindenki annyi pénzt költ, amennyit tud, vagy amennyit jónak gondol. Persze, vannak, akik ebből is divatot csinálnak (eklatáns példa, némelyek hamarabb kérdezik meg milyen felszereléssel horgászom, mint hogy milyen csalival), és csak a legjobb, legújabb felszerelést bírják elképzelni maguk körül.
Olyan nagy baj ez? Szerintem nem. Ha ez is örömet okoz, akkor miért hagyja ki? Az már más kérdés, ha felszerelése alapján itél meg másokat. Erre is láthatunk nem kevés példát. S nem csak a bojlisok közt, valljuk meg őszintén!
Amúgy az élet más területén is láthatjuk, hogy vannak sokan, kik ragaszkodnak ilyen-olyan márkákhoz, ilyen-olyan újdonsághoz, a legújabb csúcstermékekhez. Ha okvetlenül szükségesnek érzi a megvásárlást, ha üresnek érzi anélkül az életét, ha úgy gondolja, az hozza el a várva várt sikert, népszerűséget, akkor vásároljon...
Ezen dolgok gyártóinak is meg kell élniük valamiből... :))

Egy reklámszakember ide vágó mondata: A gyártók létrehoznak egy terméket, mi meg megteremtjük rá az igényt és a vásárlóközönséget

Hozzászólás

Bocs a robotok miatt kell.......