Horgásszunk az Adrián!

Kétféle módon horgászhatunk az Adrián: a vízpartról és csónakból. A csónakból, hajóról való horgászat és a partról történő horgászat is engedélyköteles lett. Ebben a cikkben kizárólag a partról történő horgászatról fogok írni. Ha jó helyet választunk a nyaralásra, azaz lesz hol tárolnunk a kifogott halakat (FIGYELEM! Halat mindenképpen fogni fogunk!!!) már neki is vághatunk a kalandnak.

Válasszunk olyan felszerelést, amit nem sajnálunk!
Ez fontos szempont hiszen a sós víz bizony kikezd minden olyan felszerelést ami nem a tengerparti sós vízre és légkörre készült. Arról nem is beszélve ha felszerelésünk beesik a vízbe és onnan kell kihalásznunk. Ajánlom, hogy első alkalommal azt a felszerelést használjuk, amit a legkevésbé sajnálunk.

Hagyjunk otthon minden szuper csalit és etetőanyagot!
Akár hiszitek akár nem a tengeri halak rá se hederítenek az itthonról vitt szuper etetőanyagainkra, nem csoda kissé más közegben élnek. Nyugodtam lemehetünk a partra mindenféle csali nélkül, fogunk ott találni bőven olyat amit imádni fognak az áldozataink.

Vigyünk magunkkal jó kést és keressünk 1 jó követ....
Na ne csodálkozzatok, kagylót kell gyűjteni a horgászat előtt. Kétféle kagylót ajánlok. Az első a fekete kagyló, amit nagyon szeretnek a halak, csak könnyen lecuppantják a horogról, ezt könnyedén begyűjthetjük, telepekbe szerveződve élnek. Késsel tudjuk a legkönnyebben felszedni ezeket, de kézzel is begyűjthetők. Ja és a kő? Hát azzal törjük fel őket. A másik a kövekre tapadó kegyló, amit viszont csakis késsel tudunk felfeszíteni. Ez nem olyan zamatos, viszont jóval keményebb a husa, így nem tudják olyan könnyen lecuppantani a halak. Max 5 bedobásra használjuk, utána elveszíti zamatát és nem fognak rá harapni.

Az Adrián azért jó pecázni, mert megállunk a móló szélén , bedobjuk a mélyre húzott úszós, vagy a fenekező szereléket közvetlenül magunk elé, és gyakorlatilag szabad szemmel látjuk mi történik. MICSODA ÉRZÉS EZ!!!

Ugye mondanom sem kell, hogy ezzel megalapozhatjuk gyermekünk horgászkedvét. A kifogott halakból remek halászlét vagy sült halat készíthetünk.

Feltétlen járjunk utána a horgászengedélynek, mert az illegális horgászatért borsos bírságot fizethetünk.