Olaszból lopjuk a halat • Horgaszat.hu

Olaszból lopjuk a halat

Kérlek ne vegyétek általánosításnak, de ezt érdemes elolvasni:
Magyar haltolvajok fosztogatják a Pót
Forrás: Kossuth Rádió

Hosszú időnek kell eltelni, amíg a magyar horgászok becsületén esett foltot elfelejtik Olaszországban. A Pó folyóban akadt fogás a rabsicoknak, hiszen az olaszok nem eszik meg a pontyot vagy a harcsát, sőt kifogás után visszadobják a vízbe. A hal tolvajlásnak nincs még vége, de egyre szigorúbb az ellenőrzés és komoly büntetésekre számíthatnak az illegális horgászok, orvhalászok Olaszországban is. Horváth Zoltán horgász szerint csak az menjen a vízre, aki igazi horgász-kalandokat akar.

Egyelőre azonban Olaszországban több magyar is rombolja hazánk hírnevét, azzal, hogy ipari mennyiségben termelik ki halat a Pó folyóból – mondta el Horváth Zoltán horgász. A legnagyobb üzlet a ponty és a harcsa, amelyeket filézve hoznak Magyarországra, és főleg a budapesti piacokon, valamint a dunántúli régióban árulnak.

A haltolvaj vállalkozók általában házat bérelnek a Pó mellett, az épületbe pedig akár több tucat hűtőládát is beállítanak. A segítőik főleg olyan Magyarországon toborzott munkanélküli fiatalok, akik valamennyire értenek a vízhez. Reggel varsa ellenőrzés, délután halpucolás – ez megy néhány napig, majd amikor megtelt néhány hűtőláda, az árut kocsiba teszik, és nyolc-tíz óra alatt Magyarországra érnek vele.

A magyar horgász beszámolója szerint a rabsicok előfordul, hogy egészen durva módszerekkel halásznak: áramot vezetnek a vízbe, hogy ne kelljen bajlódniuk a varsákkal. A magyar haltolvajok tevékenysége miatt nemcsak a harcsa és pontyállomány szenved károkat a Póban, hanem sok más a folyóban élő faj is, így az őshonos tengeri párhal, az angolnák is. Horváth Zoltán szerint természetes, hogy ezek után a az olaszok haragszanak a rabsicokra.

Ezt pedig hallgassátok meg:

Olaszból lopjuk a halat

Az a helyzet, hogy ez már tíz

Az a helyzet, hogy ez már tíz éve megy. Nem véletlenül tartanak minket olyannak, mint a cigányokat.

Azért az olasz vadászokat ne

Azért az olasz vadászokat ne felejtsük el... Amit itt művelnek ahhoz képest ezek a rapsicok csak kezdők. Nem akarom védeni őket ,mert gusztustalan amit csinálnak..... de szerintem mi horgászok közelükben sem vagyunk a gusztustalan vadászoknak akármit is csinálunk a parton. Én minden halat visszaengedek és nem hozom el a harcsákat sem, pedig már fogtam egy 34 kg és egy 75 kg is. De nem vagyunk egyformák.....

Emlékszem, a 90-es években,

Emlékszem, a 90-es években, mikor tömeges népvándorlásba kezdtünk Ausztria felé a sok műszaki cuccért, a Burgerlandi üzletek kirakatában a "Magyarok ne lopjatok !!! " táblák voltak olvashatók. Szomorú, hogy a kevés tolvaj lejáratja az egész országot.

Hali! Az én hozzá fűzni valóm

Hali! Az én hozzá fűzni valóm ehhez a cikkhez csak annyi,hogy ez mind igaz amit rólunk magyarokról írnak.Hogy miért mondom ezt? Mert volt szerencsém áprilisban egy hetet eltöltenem a Pó folyón. Sajnos láttam a lefilézett maradványokat stégeken víz széli fákon és erdőségekben otthagyva felakasztva.De azt nem mondom hogy ezt mind a Magyarok csinálják,de azt tapasztaltam odakint hogy jött két alkalommal két különböző autó /Magyar/ és miután rájöttek hogy mi is azok vagyunk rá kérdeztek hogy nincs -e eladó halunk. Valamint egy helyi kirándulás alkalmával láttuk,hogy egy kisebb csatornán egy 8 fős társaság horgászik.Miután megálltunk és néztük mit is csinálnak kiderült hogy honfi társak mind annyian.Amit csináltak az nem volt más mint a gereblyézés!A kb.2-2,5 m.széles csatorna mindkét oldalán 4 fő volt,és a következő módon horgásztak.Mind két oldalon volt két horgász / már mint horgász bot volt a kezükben/ a harmadik /mind két oldalt/ néha a parton nagyokat dobbantottak amire halak meg riadva elkezdtek menekülni a sekély vízben aminek hatására nagy hullámok jelezték a menet irányukat,amit négy botos fő várt és ők ennek hatására a hullámok eldobva próbálták meg akasztani a hullámot okozó halakat.Hát elmondhatom nektek míg kb.egy órát néztük őket öt db.harcsát akasztottak minek súlyaik nem lehettek kicsik az illetők szenvedéséből ítélve,kik vitték őket fel a töltésre / ők voltak a negyedikek/.De azt is szeretném hozzá tenni,hogy a kirándulás alkalmával láttunk egy kb.220cm.es harcsát is egy fára felakasztva egy másik kis öntöző csatorna mellet ott hagyva ami már igen büdös volt és azt szerintem nem honfi társaink akasztották oda /mert ők nem hagynák kárba veszni a finom husikát.valamint az egyik csatornán mi is horgásztunk egy alkalommal és ott azt láttuk hogy egy Olasz horgász aki hozzá kell tennem hogy TILTOTT helyen horgászót /zsilipnél/ meg akasztót egy kb.20-25 kg.harcsát majd miután ki húzta a partra elővet egy kést és a harcsa hasát felvágva vissza dobta a vízbe.Szóval nem csak mi vagyunk a rosszak, csak hát tényleg igaz hogy honfi társaink igen csúnya módon oldják meg a dolgokat.Hát ez volt a kis meg jegyzésem!

sziasztok.szerintem a póban

sziasztok.szerintem a póban "kevés" a harcsa mert idén tavasszal az ebron találkoztam eggy" kedves "magyar csapattal.akik 10 hütötáskával felszerelkezve jöttek magyarhonból.és kijelentették az elsö nap hogy ök bizony harcsafiléért jöttek mert nem megy a pó.kérdem ha le is tudja fagyasztani amit fogott(3 mat fogtak csak hálistennek mert nemismerték a helyet)24 ora az ut magyarországig mi marad a husibol mert hogy kiolvad az biztos.ja és jómódunak tünö emberek voltak vastaglánc szép nagy vw busz...........na majd ott is megszeretnek minket.

Sírni tudnék, hogy ilyenek

Sírni tudnék, hogy ilyenek vannak. Be kell lássam, az emberi telhetetlenség és szemétség, határtalan.

Tehát +++++++ voltak, ennyi

Tehát +++++++ voltak, ennyi ...

Nos, idefigyeljenek

Nos, idefigyeljenek önkritikuskáim!
Méregzöld horgász és vadász vagyok!
- Csupán tisztánlátás végett: "az őstörténettől fogva, a horgász és a vadász az első természetvédő(!), mert holnap is és azután is művelni akarjuk elkötelezettségünket!"-.
Nem húshorgász és húsvadász mint, ahogy az említett nagyon "becsben" tartott olaszok.
Viszont, reájuk nagyon is illik az említett hovatartozásuk, a cigánykodásuk révén. A szégyen ránk nézve, hogy ők nem tolvajozzák le önmagukat, még ha oly el nem ítélhető módon pusztítják a védett énekes madárkákat, meg bár mit lőnek, ha kell ha nem, amerre járnak, azokat lopni, tolvajkodni. Egyébként ők nem bánják, ha elviszik a nagy harcsáikat, mert ők hirdetik a lehetőséget, hogy szabadítsa meg a nagytestű ragadozóktól a vízi élőhelyet akárki. S, még fizetünk is érte!!!
Ne cigányozd le a fajtád, éppen előttük! Te nagyon hazafi!