Édesvízi medúza (Craspedacusta sowerbyi) a hazai vizekben
Beküldte: horgasz, 2012, április 28 - 08:45
Sokan nem tudják, de az édesvízi medúza Magyarországon is előfordul. Apró termetű, néhány centiméteres, átlátszó, medúza formájú élőlényekről van szó, amelyek lüktető mozgással úsznak a vízben. Általában, a kristálytiszta vízben lehet őket megtalálni. Az édesvízi medúzák nem őshonosak Európában. Valamikor az 1920-as évek elején Délkelet-Ázsiából kerültek Európába, valószínűleg úgy, hogy akváriumból valamilyen természetes vízbe jutottak vagy az állatok, vagy a petéik.
Ezek az állatok egyáltalán nem jelentenek semmiféle veszélyt az emberre. Rendelkeznek ugyan apró, mikroszkopikus méretű csalánsejtekkel, amelyben méreganyag van, de ezek csak egysejtű, egészen apró szervezetekre veszélyesek, úgyhogy az ember nyugodtan kézbe foghatja őket, semmi baja nem lesz tőle.
Magyarországon előforduló populációik, általában kavicsbánya tavakban szoktak megjelenni nagy tömegben és a folyók holt medreiben.
Hol is találkozhatunk vele ?
Például: a Szigetközi-Duna szakaszon, a Mályi-tóban, az Omszki-tóban, Gyékényesen, Kis-Tokaji tóban, Palatinus-tóban, Dorogi-tóban, Dráván - de gyakorlatilag az ország területén felbukkanhatnak a tiszta vizekben. Átlagos méretük hazai vizeinkben : 2-4 cm. Szaporodása csak 22C-os vízhőmérséklet felett indul meg.
Akvaristák szerint igazán a 22-28C-os lágy vagy közepesen lágy vizet kedvelik, de megélnek kezelt csapvízben is, tehát akváriumban is tarthatók.
Beküldő: Fauna (látogató). Beküldés időpontja: 2009, augusztus 17 - 06:16.
Amiket én láttam a bányatóban (mi is kimentünk megnézni őket), azok 1-2 centisek voltak. Jó kérdés, hogy mi lesz velük télen... Szerintem meghalnak, csak az ellenálló petéik telelnek át. De lehet, hogy egyáltalán nem így van. :)
Beküldő: Loran (látogató). Beküldés időpontja: 2009, augusztus 17 - 07:35.
Kösz, Fauna a gyors választ. Gyékényesen is hasonló a helyzet max. 1-2 centisek, de fogyatkozóban vannak. Véleményem szerint, valami mentő programot lehetne beindítani a védelmükre, bár ezzel lehet hogy sokan nem értenének egyet.
Beküldő: Fauna (látogató). Beküldés időpontja: 2009, augusztus 20 - 18:20.
Hát, lehet, hogy tényleg nem értenének vele egyet, mivel ugye itthon nem őshonos, sőt, a halak petéire nézve veszélyesek is, károsak. Ettől függetlenül nekem is nagyon tetszenek, helyes kis állatok, de tényleg nem lenne jó, ha a természetes élővilág kárára terjednének.
Beküldő: zsocccka (látogató). Beküldés időpontja: 2009, szeptember 26 - 18:08.
Én ma Szigetcsépen láttam valamit, ami medúza szerű, de kb emberi fej nagyságú Sok volt belőle, voltak amik a vízben lévő faágakat ölelték körül(mintha nyársra lettek volna húzva). Kívülről mintha moszatosak lennének, kiemelve zselések piros és átlátszó színben. Pulzálnak. Na ezek mik? Vannak képeim is! Az ott élők a 30 év alatt nem is láttak ilyesmit, csak találgatunk!
Beküldő: Móni. Beküldés időpontja: 2009, szeptember 27 - 10:33.
Lehet, hogy valami új fajt fedeztél föl, jó lenne ha feltöltenél 1-2 képet, hogy lássuk mik is azok. Nagyon várom, de jó lenne egy ilyen csodás felfedezés !
Beküldő: Csizmazia Tibor (látogató). Beküldés időpontja: 2010, április 24 - 05:53.
A fent leírtak tévesek, mert nem tud olyan helyen kialakulni és megélni, ahol nincsenek meg a mikrobiologiai és egyéb feltételei.
A meduza nem tud úgy szaporodni, hogy pl. egy pete rátabad egy madár lábára, és az a madár leszáll a másik vízre, majd a pete lepottyan, és szaporodik.
Csak a víznek a mikrobiologiai összetevői kelthetik életre.
Ez magyarázza azt, hogy télen elhalnak, majd kora nyártól újra szaporodásnak indulnak.
A fent leírtakat egy Francia tenger és mikrobiologus úr mondta aki évtizedekeg együtt dolgozott a híres Jacques-Yves Cousteau - val ( ő is merült a téma miatt már gyékényesen) nálunk Gyékényesen, akivel személyesen találkoztam néhány évvel ezelött, amikor mintát vitt a tóból, csak meg jegyzem, már majdnem tél volt. A tudomány számára még ma is kérdés hogyan alakulhatott ki más összetevők mellett az édesvizi medusa élet. Pont ezt vizsgálta évek óta !
Beküldő: tomassz (látogató). Beküldés időpontja: 2010, június 5 - 12:37.
Baranya megyében,Hirics nevű kis falujának tavában,is találtunk kis medúzákat a haverral horgászat közben!!Mesélték hogy már tavaly nagyon sok volt benne,valószínűleg már itt vannak 2-3 éve!
Beküldő: admin. Beküldés időpontja: 2010, június 9 - 10:11.
Mivel ragadozók, akár csak tengeri rokonaik ezért egysejtűek, kisebb rákok, vízibolhák, esetleg ivadék halak szerepelnek étlapjukon. Átlagos méretük ezeknek az édesvízi medúzáknak 1-4 cm. Tehát arányosan a zsákmány is hasonlóan kicsi.
Beküldő: Dr.Horváth László (látogató). Beküldés időpontja: 2010, július 28 - 09:33.
Az édesvízi medúza nálunk a Kádártai Sporthorgász Egyesület bányatavában is megtalálható ( Veszprém -Kádárta) és a 7,2 hektáros bányatóban a szapora és sokféle hal állományunknak "segít" a planktonok fogyasztásában, ártalmatlan kis állatka - ellenben utal a rákok jelenléte mellett az adott víz tisztaságára, a víz mélységére, ugyanis a tőzegtavakban vagy kevésbé tiszta agyag medrű tavakban nem él meg. Nem kell tőle félni az emberre nem ártalmas viszont a vizivilágot tarkítja.Szép látvány amikor a tóban a kishalak között 20-40 db.-os csoportokban lebeg az áramlattal. Üdv:Lacus.
Beküldő: Fre3z (látogató). Beküldés időpontja: 2010, július 31 - 09:25.
nah ezt akkor nem értem , ahol lakom atol a szomszedos varosban sok a bánya tó , és az egyikre szoktam járni fürödni mer mar vannak strand resze , mar nem banyasznak benne , na es ott 3 embert vittek korházba meduza csipés miatt , es akkor nem veszelyes az emberre ?? mondjuk lehet tobb fajta meduza el magyarországban , de léccives ehhez szoljatok hozzá :)
Beküldő: Laca88 (látogató). Beküldés időpontja: 2010, szeptember 5 - 17:38.
Írtátok, hogy planktonnal, kisebb rákokkal, stb...táplálkoznak.
az érdekelne, hogy akváriumi körülmények között tartva, kisebb halakra (pl. guppy) veszélyt jelenthet e? (120L-es akvárium)
Beküldő: radzsah (látogató). Beküldés időpontja: 2010, december 10 - 14:07.
sziasztok!
engem is érdekelnének. egyéb infót szeretnék róluk megtudni, pl. akváriumi tartásukról. van aki tart ilyet? az írhatna e-mailt, nagyon megköszönném. hogy hol lehet ilyet beszerezni? felénk tudomásom szerint nincs (kecskemét), de mégis, hol szerezhetek be ilyet?
Beküldő: Pistusz (látogató). Beküldés időpontja: 2010, december 19 - 00:21.
Üdv mindenkinek! Helló medúza lesők! Én debreceni vagyok.,és egy a városhoz közeli látóképi tóban láttam a leírtaknak megfelelő lényecskéket! Nyaranta tömegével! De van ,hogy csak ugy eltünnek ,és napokig se hírük se nyomuk! Mélyre úsznak ,stb,nem tudni! Ezek még embert nem ettek,nem csípnek! A tóban amugy sokan fúrdenek ,szörföznek.......Ja és akváriumba jól elvannak,csak ne legyen benne motoros vízforgató mert az "megteszi " a hatását! Maradéktalanúl összeszedi öket! Ha van tágas tér és nagyon enyhe vízmozgás csak úgy élik túl! Nem jó a levegő befúvásos módszer sem mert a kalapjuk alá szoruló buborék a víztükörhöz szegezi öket! És elpusztúlnak.Táplálásuk apró vizibolhák,stb de ugy vettük észre ,hogy élő víz pótlása a legjobb! ( a tó vize) De kicsit macerás mindig vizet hozni!(140L) Halakat nem tudja összefogni(guppi) inkább fordítva :-( Tehát vagy halak vagy medúzák! Ja a fény szükséges, és a kb 24-28 C.meleg vízben érzik jol magukat (nyáron akkor van a legtöbb belőlük!) Érdekesek és szépek ,idehaza kűlönleges élőlények! Én nem bajlódnék velűk megint ithon akváriumba .De ahol a tóba élnek jól néznek ki és oda valók! Ja és szerintem kár öket összefogdosni mert pár hétnél tovább még gondos tartás mellet se élnek tovább! Vagy profi akvaristáknak való. Na én ennyit tettem ehez a témához.,talán segít valamiben. üdv mindenkinek...
Beküldő: Látogató (látogató). Beküldés időpontja: 2011, augusztus 23 - 21:41.
Ma éppen pancsoltam az Omszki tóban és ott láttam kb.7-8 darabot.egy sörös üvegbe gyüjtöttem és haza hoztam őket.Most veszek hozzájuk valami igénytelen halat és meg látom mi lesz csak azt nem tudom mit fog enni a Medúza..
Beküldő: Erika (látogató). Beküldés időpontja: 2011, augusztus 26 - 21:25.
Sziasztok! Tegnap jöttünk haza a családommal Gyékényesről. A tóban csak úgy hemzsegnek a kicsikék 2 cm átmérővel.Hoztunk is volna haza Pestre ,de sajna csak Balatonlelléig jutottunk velük.Meghaltak:( De nagyon édesek , aki nem látott ilyet még,érdemes megnézni.Még jó hogy lefényképeztem mert itthon nem akartak hinni nekem.
Beküldő: Látogató (látogató). Beküldés időpontja: 2012, január 3 - 17:18.
Sziasztok!
Engem nagyon megérintettek ezek az apró szépségek.Nagyon megköszönném , ha megmondanátok hogy hol van bányató , Győr
közelében , ahol élnek ilyen apró szépségek . Apával szívesen elmegyünk fogunk néhány példányt , hazahozzuk a 350 l-es akváriumba , szaporítanánk
őket , és a sok kicsit visszaengednénk.
Sziasztok!
Évek óta látom őket nyaranta a drávaszabolcsi homokbánytóban tömegével, első alkalommal mikor beugrotam a vizbe kb 2-300 darab volt körülöttem, érdekes látvány itthon édesvizben!
Üdv
Beküldő: Pingvin (látogató). Beküldés időpontja: 2012, augusztus 23 - 15:56.
Sziasztok!
Én régebben olvastam erről: Dr. Lányi György: Élet a víz tükre alatt c. könyvben. Persze azóta változhatott a tudomány álláspontja, de elvileg egy hydraféle Microhydra ryderi polipka egyfajta alakja ez. Ami csak rendkívül meleg vízben alakul ki, talán a hőségnek köszönhető most is.
" Ez a 0,5-2mm hosszú polipocska ugyanis a mérsékelt égövi hidegebb vizekben csak ivartalanul szaporodott; medúza alakját sokáig nem ismerték. A 20mm átmérőjűre fejlődő meduza alakja csak melegebb, 20-27C hőmérsékletű vízben sarjad ki a polip oldalából"
Tehát elvileg az életük javarészét közönséges hydra alakban élik, ami gyakran bekerül élő eleségekkel az akiba is, így ez az életformája könnyen megfigyelhető, a polip alak pedig ritkán f. elő.
Kiegészítem, Salgótarján
Kiegészítem, Salgótarján mellett van egy bányató, ott is megtalálhatóak.
És tömegével úszkálnak vagy
És tömegével úszkálnak vagy csak 1-2 darabot láttak ?
Tömegével úszkáltak.
Tömegével úszkáltak. Konkrétan Salgóbányánál, a bányatóban.
Így igaz, tömegesen úszkálnak
Így igaz, tömegesen úszkálnak a salgóbányai bányatóban. Húgom éppen most mondta, ma ott volt kirándulni.
És mekkorák ezek a medúzák
És mekkorák ezek a medúzák ?
Pár centisek csak, és vajon mi lesz velük télen ?
Gyékényesi bányatóban is
Gyékényesi bányatóban is hemzsegtek a nyáron, és kb 10forintos méretűek voltak. Kis aranyosak:)
Amiket én láttam a bányatóban
Amiket én láttam a bányatóban (mi is kimentünk megnézni őket), azok 1-2 centisek voltak. Jó kérdés, hogy mi lesz velük télen... Szerintem meghalnak, csak az ellenálló petéik telelnek át. De lehet, hogy egyáltalán nem így van. :)
Kösz, Fauna a gyors választ.
Kösz, Fauna a gyors választ. Gyékényesen is hasonló a helyzet max. 1-2 centisek, de fogyatkozóban vannak. Véleményem szerint, valami mentő programot lehetne beindítani a védelmükre, bár ezzel lehet hogy sokan nem értenének egyet.
Hát, lehet, hogy tényleg nem
Hát, lehet, hogy tényleg nem értenének vele egyet, mivel ugye itthon nem őshonos, sőt, a halak petéire nézve veszélyesek is, károsak. Ettől függetlenül nekem is nagyon tetszenek, helyes kis állatok, de tényleg nem lenne jó, ha a természetes élővilág kárára terjednének.
Én ma Szigetcsépen láttam
Én ma Szigetcsépen láttam valamit, ami medúza szerű, de kb emberi fej nagyságú Sok volt belőle, voltak amik a vízben lévő faágakat ölelték körül(mintha nyársra lettek volna húzva). Kívülről mintha moszatosak lennének, kiemelve zselések piros és átlátszó színben. Pulzálnak. Na ezek mik? Vannak képeim is! Az ott élők a 30 év alatt nem is láttak ilyesmit, csak találgatunk!
Azok édesvízi szivacsok
Azok édesvízi szivacsok lehettek. Ilyen is van :)
azok a lárváik
azok a lárváik
vagy békapete
vagy békapete
Lehet, hogy valami új fajt
Lehet, hogy valami új fajt fedeztél föl, jó lenne ha feltöltenél 1-2 képet, hogy lássuk mik is azok. Nagyon várom, de jó lenne egy ilyen csodás felfedezés !
A fent leírtak tévesek, mert
A fent leírtak tévesek, mert nem tud olyan helyen kialakulni és megélni, ahol nincsenek meg a mikrobiologiai és egyéb feltételei.
A meduza nem tud úgy szaporodni, hogy pl. egy pete rátabad egy madár lábára, és az a madár leszáll a másik vízre, majd a pete lepottyan, és szaporodik.
Csak a víznek a mikrobiologiai összetevői kelthetik életre.
Ez magyarázza azt, hogy télen elhalnak, majd kora nyártól újra szaporodásnak indulnak.
A fent leírtakat egy Francia tenger és mikrobiologus úr mondta aki évtizedekeg együtt dolgozott a híres Jacques-Yves Cousteau - val ( ő is merült a téma miatt már gyékényesen) nálunk Gyékényesen, akivel személyesen találkoztam néhány évvel ezelött, amikor mintát vitt a tóból, csak meg jegyzem, már majdnem tél volt. A tudomány számára még ma is kérdés hogyan alakulhatott ki más összetevők mellett az édesvizi medusa élet. Pont ezt vizsgálta évek óta !
Most olvastam csak a
Most olvastam csak a válaszokat! A"bigyók" tavaly elég gyorsan eltüntek, előásom valahonnan a képeket és feltöltöm!
Baranya megyében,Hirics nevű
Baranya megyében,Hirics nevű kis falujának tavában,is találtunk kis medúzákat a haverral horgászat közben!!Mesélték hogy már tavaly nagyon sok volt benne,valószínűleg már itt vannak 2-3 éve!
Ja és még annyit,hogy ezek
Ja és még annyit,hogy ezek veszélyesek,vagy nem???!!
Amennyire utánaolvastam nem.
Amennyire utánaolvastam nem.
és ezek az édes vizi meduzák
és ezek az édes vizi meduzák mivel táplálkoznak?
Mivel ragadozók, akár csak
Mivel ragadozók, akár csak tengeri rokonaik ezért egysejtűek, kisebb rákok, vízibolhák, esetleg ivadék halak szerepelnek étlapjukon. Átlagos méretük ezeknek az édesvízi medúzáknak 1-4 cm. Tehát arányosan a zsákmány is hasonlóan kicsi.
köszönöm szépen
köszönöm szépen
Amikrő én beszéltem azok
Amikrő én beszéltem azok 30-40 cm-es zselés izék voltak...
Délegyházán és környékén
Délegyházán és környékén ÁLLÍTÓLAG megcsípett egy férfit és 3 fokú égési sérüléssel viték a korházba.
Én nem hiszem hogy így volt de szemtanuk is voltak "ELMÉLETILEG"
Tegnap voltunk a
Tegnap voltunk a Luppa-tónál(ez is bányató) és ott is találkoztunk egy kicsi medúzával:)
Én ma volta fürdeni egyet a
Én ma volta fürdeni egyet a lupán, de nem láttam csak szép amúrokat.
Az édesvízi medúza nálunk a
Az édesvízi medúza nálunk a Kádártai Sporthorgász Egyesület bányatavában is megtalálható ( Veszprém -Kádárta) és a 7,2 hektáros bányatóban a szapora és sokféle hal állományunknak "segít" a planktonok fogyasztásában, ártalmatlan kis állatka - ellenben utal a rákok jelenléte mellett az adott víz tisztaságára, a víz mélységére, ugyanis a tőzegtavakban vagy kevésbé tiszta agyag medrű tavakban nem él meg. Nem kell tőle félni az emberre nem ártalmas viszont a vizivilágot tarkítja.Szép látvány amikor a tóban a kishalak között 20-40 db.-os csoportokban lebeg az áramlattal. Üdv:Lacus.
nah ezt akkor nem értem ,
nah ezt akkor nem értem , ahol lakom atol a szomszedos varosban sok a bánya tó , és az egyikre szoktam járni fürödni mer mar vannak strand resze , mar nem banyasznak benne , na es ott 3 embert vittek korházba meduza csipés miatt , es akkor nem veszelyes az emberre ?? mondjuk lehet tobb fajta meduza el magyarországban , de léccives ehhez szoljatok hozzá :)
Írtátok, hogy planktonnal,
Írtátok, hogy planktonnal, kisebb rákokkal, stb...táplálkoznak.
az érdekelne, hogy akváriumi körülmények között tartva, kisebb halakra (pl. guppy) veszélyt jelenthet e? (120L-es akvárium)
A blogbejegyzés végén
A blogbejegyzés végén megtalálod a választ.
hello! ha valaki tud nekem
hello! ha valaki tud nekem ilyen édesvizi meduzát szerezni, akkor fizetek is érte, 10-20darab kellene. köszii
sziasztok! engem is
sziasztok!
engem is érdekelnének. egyéb infót szeretnék róluk megtudni, pl. akváriumi tartásukról. van aki tart ilyet? az írhatna e-mailt, nagyon megköszönném. hogy hol lehet ilyet beszerezni? felénk tudomásom szerint nincs (kecskemét), de mégis, hol szerezhetek be ilyet?
választ előre is köszönöm,
üdv: radzsah
Üdv mindenkinek! Helló medúza
Üdv mindenkinek! Helló medúza lesők! Én debreceni vagyok.,és egy a városhoz közeli látóképi tóban láttam a leírtaknak megfelelő lényecskéket! Nyaranta tömegével! De van ,hogy csak ugy eltünnek ,és napokig se hírük se nyomuk! Mélyre úsznak ,stb,nem tudni! Ezek még embert nem ettek,nem csípnek! A tóban amugy sokan fúrdenek ,szörföznek.......Ja és akváriumba jól elvannak,csak ne legyen benne motoros vízforgató mert az "megteszi " a hatását! Maradéktalanúl összeszedi öket! Ha van tágas tér és nagyon enyhe vízmozgás csak úgy élik túl! Nem jó a levegő befúvásos módszer sem mert a kalapjuk alá szoruló buborék a víztükörhöz szegezi öket! És elpusztúlnak.Táplálásuk apró vizibolhák,stb de ugy vettük észre ,hogy élő víz pótlása a legjobb! ( a tó vize) De kicsit macerás mindig vizet hozni!(140L) Halakat nem tudja összefogni(guppi) inkább fordítva :-( Tehát vagy halak vagy medúzák! Ja a fény szükséges, és a kb 24-28 C.meleg vízben érzik jol magukat (nyáron akkor van a legtöbb belőlük!) Érdekesek és szépek ,idehaza kűlönleges élőlények! Én nem bajlódnék velűk megint ithon akváriumba .De ahol a tóba élnek jól néznek ki és oda valók! Ja és szerintem kár öket összefogdosni mert pár hétnél tovább még gondos tartás mellet se élnek tovább! Vagy profi akvaristáknak való. Na én ennyit tettem ehez a témához.,talán segít valamiben. üdv mindenkinek...
ja desztviz vagy esőviz jó
ja desztviz vagy esőviz jó van valami más viz de nem jut az eszembe a neve a vizbe kell aktiv szén is mert kiszedi a mérgeket a vizből.
A kabai tóban én is láttam
A kabai tóban én is láttam vagy 15-öt nem akartam hinni a szememnek,de ezek ott voltak.
A szálkai víztározóban is
A szálkai víztározóban is szép számmal élnek medúzák, 1-2 cm nagyságúak!
Ongán is sok van a 3-as tóban
Ongán is sok van a 3-as tóban :D
Jelentem hogy a Kisoroszi
Jelentem hogy a Kisoroszi határánál lévő bányatóban is láttunk ilyeneket. :) Átmérőjük 2-3cm volt, a part közelében 2-3 db-ot láttunk csak.
szeged vagy tataháza
szeged vagy tataháza környékén lehet-e valahol találni
Hejőkeresztúrban a
Hejőkeresztúrban a Debreceni-tó szigetének környékén is úszkálnak tömegesen.
Ma éppen pancsoltam az Omszki
Ma éppen pancsoltam az Omszki tóban és ott láttam kb.7-8 darabot.egy sörös üvegbe gyüjtöttem és haza hoztam őket.Most veszek hozzájuk valami igénytelen halat és meg látom mi lesz csak azt nem tudom mit fog enni a Medúza..
Sziasztok! Tegnap jöttünk
Sziasztok! Tegnap jöttünk haza a családommal Gyékényesről. A tóban csak úgy hemzsegnek a kicsikék 2 cm átmérővel.Hoztunk is volna haza Pestre ,de sajna csak Balatonlelléig jutottunk velük.Meghaltak:( De nagyon édesek , aki nem látott ilyet még,érdemes megnézni.Még jó hogy lefényképeztem mert itthon nem akartak hinni nekem.
Sziasztok! Engem nagyon
Sziasztok!
Engem nagyon megérintettek ezek az apró szépségek.Nagyon megköszönném , ha megmondanátok hogy hol van bányató , Győr
közelében , ahol élnek ilyen apró szépségek . Apával szívesen elmegyünk fogunk néhány példányt , hazahozzuk a 350 l-es akváriumba , szaporítanánk
őket , és a sok kicsit visszaengednénk.
Előre is köszönöm !
Sziasztok! Évek óta látom
Sziasztok!
Évek óta látom őket nyaranta a drávaszabolcsi homokbánytóban tömegével, első alkalommal mikor beugrotam a vizbe kb 2-300 darab volt körülöttem, érdekes látvány itthon édesvizben!
Üdv
Szerintem néhányan csak
Szerintem néhányan csak nejlon zacskót látott
De az biztos,hogy vannak medúzák.
Nagybaracskáról: Dorogi
Nagybaracskáról:
Dorogi bányató:
sziasztok! régi nagy álmom,
sziasztok!
régi nagy álmom, hogy legyen egy saját medúzám! Nem tudjátok esteleg honnan lehet venni, vagy szerezni?
Előre is köszi
Felénk a mesterségesen
Felénk a mesterségesen épített tóban is találtam ilyet.
mivel táplálkoznak ezek az
mivel táplálkoznak ezek az állatok?
10-15 éve láttam őket
10-15 éve láttam őket tömegével (30-40 db-ot) Gyöngyöspata közelében egy halastóban. Sajnos nem emlékszem pontosan melyikben
Sziasztok! Én régebben
Sziasztok!
Én régebben olvastam erről: Dr. Lányi György: Élet a víz tükre alatt c. könyvben. Persze azóta változhatott a tudomány álláspontja, de elvileg egy hydraféle Microhydra ryderi polipka egyfajta alakja ez. Ami csak rendkívül meleg vízben alakul ki, talán a hőségnek köszönhető most is.
" Ez a 0,5-2mm hosszú polipocska ugyanis a mérsékelt égövi hidegebb vizekben csak ivartalanul szaporodott; medúza alakját sokáig nem ismerték. A 20mm átmérőjűre fejlődő meduza alakja csak melegebb, 20-27C hőmérsékletű vízben sarjad ki a polip oldalából"
Tehát elvileg az életük javarészét közönséges hydra alakban élik, ami gyakran bekerül élő eleségekkel az akiba is, így ez az életformája könnyen megfigyelhető, a polip alak pedig ritkán f. elő.
Hozzászólás