Amur horgászat - kenyérrel, vízközt • Horgaszat.hu

Amur horgászat - kenyérrel, vízközt

Elöljáróban, a módszer sikerességéhez egy-két dolog szükségeltetik.

1. Amurok legyenek az aktuális horgászvízben.
2. Viszonylag csendesebb, nyugodtabb partszakasz, ahol szívesebben tartózkodhatnak az Amurok.
3. Legalább 2-5 nap türelem (a kenyeres szoktató etetés miatt).
4. Kevés kacsa, hattyú mert a későbbiekben sok bosszúságot okoznak, hozzáteszem, csak minket zavarnak a halakat nem.
5. Nyár és jó idő. (minimum 22-30 fok körüli víz hőmérséklet)
6. A módszer állóvizeken működik. (Tavak, holtágak, csatornák)

Tehát, megjött a jó idő (júniustól-szeptemberig) és lehetőségünk nyílik a kiválasztott horgász vizünkre nap, mint nap kilátogatni. Válasszunk egy nyugodt partszakaszt, az sem baj ha a többiek nem látják mit csinálunk. Horgásszunk csak nyugodtan a megszokott módszerünkkel, de közben az otthonról hozott kenyeret kezdjük el szórni. Az sem baj ha már otthon felszeleteltük, etetésnek naponta 1-2 kg. elégnek bizonyult. Szükség esetén a száraz kenyér is megfelelő. Ne csüggedjünk, ha a kenyér darabokat a szél beljebb sodorja, a lényeg, hogy felkeltsük az Amurok érdeklődését. A kacsák is szeretik a kenyeret, etetésünkre hamar megjelennek, így gyakran többet kell etetnünk, hogy a halaknak is maradjon. A pontyok is kedvelik a kenyeret, így a későbbi horgászat során őket is zsákmányul ejthetjük. A legjobb etetési idő, a nagy kánikulák naplemente környéki időpontjára tehetők. Ilyenkor, az óvatosabb, tapasztaltabb Amurok is feljönnek a kenyérért.

Tételezzük fel, hogy minden ideálisra sikeredett, az Amurok rászoktak a könnyen megszerezhető kenyerekre, és mi sem abajgattuk őket, így nyugodt nyári délutánokon akár a part mentén is felveszik a kenyeret. Szerelékünk nem túl bonyolult : botunk 4 m körüli erős match vagy tele match, zsinórunk 20-22-es. Kétpontos úszót használjunk (kb. 5 gr.) kissé alásúlyozva egy-két söréttel (2-3 gr.), az eresztékünk 30 cm. Horgunk 1-2-es méretű, forgóra, előkére nincs szükség. Csalink friss kenyérbél, a héj nem jó, mert felúszik a víz színére. Nem vízfelszínen fogunk horgászni, mert vízközt (30-40 cm) sokkal bátrabban kapnak a halak. Szerelékünk lelke a horogszárára stabilan rányomott kockacukor méretű kenyérbél, melyet dobás előtt a vízbe mártunk, ezzel a kenyér által felszívott kis plusz vízzel, már jól tudunk dobni, akár - 20 méterre, és az alul súlyozott úszónk is így válik érzékennyé. A horoghegy kilóghat a kenyérből, nem okoz problémát. Felvetődik a kérdés miért nem távdobó waggler úszót használunk, hiszen sokkal messzebbre lehet vele bejuttatni a csalit - kipróbáltam sajnos a waggler nem jó, - a kétpontos folyóvízi modell teste kevésbé irritálja a halakat, mint a mély merülésű, nagytestű waggler.

Kezdődhet a horgászat, - legjobb a szélmentes, tikkasztó nyári kora este.Elkezdjük dobálni 10-15 méterre a kenyérszeleteket, barátaink általában már 5-15 perc múlva megjelennek, sokszor pontyok társaságában. Felcsalizott szerelékünket megpróbáljuk a legpezsgőbb kenyérszeleten túldobni, majd óvatosan melléhúzni, a kapás pillanatokon belül várható. Az első lehúzásra még nem érdemes odacsapni, sokszor visszaengedi az Amur, de ha háromig beszámoltunk és nem jön fel az úszó, mehet a bevágás. A horog 10-ből 9-szer a felső szájszélben van.

Idővel mindenki kikísérletezheti az ideális méretű és formájú horogtípust. Én legjobban az erős húsú, kerek öblű, fekete, 2-es méretű Owner horgokat kedvelem, de más típus is jó lehet, csak tartsa a kenyeret és ne hajoljon ki egy 10 kilós haltól sem. A módszer hatékonyságáról csak annyit, 5-7 Amurt fogtam esténként, plusz 1-2 ponty is becsúszott, az esti órákban. Természetesen ennek a Kánaánnak is vége szakad egyszer, hiszen a visszaengedett halak egyre óvatosabbak lettek, beljebb húzodtak, óvatoskodtak. Javaslom, ha pár hét alatt ki szórakoztunk magunkat, és a kapások is csökkentek, akkor pihentessük egy hetet a vizet, majd újra kezdjük a horgászatot. Halaink memóriája rövidtávú, így újból kifoghatjuk őket.

Ehhez a horgász módszerhez csend kell, a műfaj nem kifejezetten társas játék, tehát macska módjára dolgozunk, csendben, még a vízre vetődő árnyékunkra is figyelünk, amennyiben mások is kifigyelték módszerünk és hasonló módszerrel horgásznak a közelünkben, hamar vége lesz a szórakozásunknak, mert vagy elviszik a kifogott halakat, vagy lármásak és elzavarják az Amurokat.

Sok sikert....

Amur horgászat - kenyérrel, vízközt

Hát hiába! A régi szép idők!

Hát hiába! A régi szép idők! De sajnálom!
Félretéve a siránkozást, nekem a kenyérhéjas módszer szimpatikusabb volt. Ahogy megkörnyékezte, majd többször mellécsapott, aztán egyszercsak eltünt a kenyérhéj. Szaladt a zsinór a vizen majd bevágás és fárasztás. De szerettem ott horgászni! Menyit Amúroztunk ott! És mennyit fogtunk! De azokat a módszereket, amiket használtuk, majd Nőtincsen kamatoztatom. Az eredményekről majd beszámolok.

Gzozikám..... azok a régi

Gzozikám..... azok a régi szép idők....
De, nagyon működött a módszer, emlékszel, sokszor már nem fértünk oda mert annyian próbálták a módszert a sikerünkön felbuzdulva.

Hát igen! De nekünk akkor is

Hát igen! De nekünk akkor is valahogy jobban ment, mint nekik. Hiába az ötletgazdák! Meg aztán aki tud, az tud! (Ezt konkrétan rád értem!)

Érdekes, hogy a módszer annál

Érdekes, hogy a módszer annál jobban működött minnél melegebb volt.
Meg, ha csíptek a szúnyogok !

Valahogy úgy vettem észre,

Valahogy úgy vettem észre, hogy akkor kaptak jobban, ha hullámzott egy kicsit a víz. Feszített víztükrön óvatosabbak voltak.

Ahogy mondod, ha fodros volt

Ahogy mondod, ha fodros volt a vízfelszín, bátrabban odanyúltak, pláne a felszínen.Csak a gond ott volt hogy az áramló vízben percek alatt elsodródtak a "beetető kenyerek".

Hát igen! Mindennek megvannak

Hát igen! Mindennek megvannak az árnyoldalai. De hát ezért is szép a horgászat, hogy ezeket a "gondokat" megpróbáljuk megoldani. Gondolj csak bele, ha nem kéne küzdeni a halakért (a kapásért), akkor semmi szép dolog nem lenne ebben a sportban. Max a táj.

Én a tájat is szeretem,

Én a tájat is szeretem, mondjuk a "vizes tájat".

Üdvözl1 kérdésem lenne a

Üdvözl1 kérdésem lenne a dologgal kapcsolatban: ilyen viszonylag rövid idő alatt (2 óra) az amurok azért 1 fárasztás után csak elijedtek?
Mondjuk ahol én horgászom ott ált. fél órát is kell várni hogy újra visszajöjjenek. Szóval ez az 5-10 -es átlag elég jól hangzik, ilyen hamar visszajöhetnek?

Én általában a bevágás után

Én általában a bevágás után agresszívan húztam el a csapattól, így nem riadtak szét annyira. Utána lehet szórakozni a fárasztással. Ha folyamatosan eteted a helyet horgászat közben, akkor az evéssel foglalkoznak.

Köszi a választ. Mondjuk ahol

Köszi a választ. Mondjuk ahol én pecázok a z egy elég keskeny( kb15-20m)holtág, úgyhogy könnyebben elriadnak, de ez csak kifogás..:)

Sziasztok! En ladikbol

Sziasztok!
En ladikbol szoktam horgaszni nadfal elott.
Es az lenne a kerdesem hogy mijen messze aljak es milyen csalival horgasszak amurra. Valameik nap akasztottam valamit. de ahol horgaszok az egy obol. Es kintebb van kb 1 meterre 2 nadcsomo mind ket oldalan. Es az mogott ment el de nem birtam megalitani. Kb 20 30 metert mehetett de nem ment be a nadba. De a horog kihajlott. Szerintem rosszul akadt neki. Owner horog volt es vastag husu.
Mijen horgot ajanlotok.? Es szerintetek amur volt.? Mert az nem szokott bemenni a nadba.. Bocs a helyesirasert

Nem is a távolság a

Nem is a távolság a leglényegesebb, hanem a csend !
Amur nem megy a nádba, inkább kinyargal a nyílt vízre.
Gamakatsu g-carp horog tökéletes lesz, az nem fog kihajlani, még 30 kilós hal alatt sem.